تبلیغات
nasimerahi - اصول استرس

اصول استرس

چهارشنبه 27 دی 1391 05:58 ب.ظنویسنده : مریم بهشتی

 

نوشته شده توسط پزشکان مایو کلینیک (معتبر ترین کلینیک پزشکی آمریکا)


استرس واکنشی روانشناختی و جسمانی به خواسته های روز افزون و همیشگی زندگی است. زمینه یابی ها نشان می دهند که بیشتر آمریکایی  ها تا حدودی چالش هایی دارای استرس را تجربه می کنند. در بررسی علل استرس به خاطر داشته باشید ،ذهن شما برای حمایت از شما به یک سیستم هشدار دهنده مجهز شده است. وقتی مغز شما با تهدیدی مواجه می شود این سیستم به بدن شما هشدار می دهد تا هورمونهایی را ترشح کند که توان پاسخدهی شما را افزایش دهد. این جریان "پاسخ جنگ یا گریز " نام دارد.وقتی تهدید از بین میرود، بدن شما در می یابد که بایستی به حالت نرمال آرمیده برگردد. متأسفانه استرسهای پایان ناپذیر زندگی مدرن به این معناست که سیستم هشدار شما به ندرت خاموش خواهد شد.به همین خاطر است که مدیریت استرس خیلی مهم است . مدیریت استرس طیفی از ابزارهای فرونشاندن سیستم هشدار را به شما ارائه می دهد.بدون مدیریت استرس بیشتر مواقع بدن شما در حالت هشدار قرار می گیرد. سطوح بالای استرس در طول زمان ، منجر به مشکلات جدی در سلامت می گردند.منتظر ننشینید تا زمانی که استرس اثری منفی در سلامت ،روابط یا کیفیت زندگی شما ایجاد کند.همین امروز طیفی از شیوه های مدیریت استرس را تمرین نمایید.

آیا کسی را می شناسید که این روزها بارها درگیر استرس نشده باشد؟ آهنگ زندگی مدرن ،مدیریت استرس را تبدیل به مهارتی لازم برای هر فرد می نماید. بسیاری از مردم با مسؤلیت ها ،کاربیرون،کار درون خانه،مراقبت  و روابط متعددی درگیر هستند . یادگیری روش پیدا کردن مشکل و اجرای راه حل ،کلید کاهش موفقیت آمیز استرس است.

اولین قدم در راه رهایی از استرس تصمیم به برقراری تغییر در شیوه مدیریت استرس تان می باشد.گام بعدی معین کردن برانگیزاننده های استرس در شماست. برخی دلایل استرس آشکار هستند(فشارهای کاری،مشکلات ارتباطی یا دشواریهای مالی) . اما احتیاجات روزانه مانند رفت وآمد ها ،ترتیب دادن مراقبت های روزانه و داشتن مسؤلیت های زیاد در محل کار نیز می توانند ، در میزان استرس شما سهیم باشند. حوادث مثبت نیز می توانند پر استرس باشند. اگر ازدواج کنید، شغلی جدید آغاز نمایید،و یا همزمان در یک سال خانه ای جدید بخرید؛ احتمالاً سطح بالایی از استرس را تجربه خواهید نمود. با وجود اینکه حواث منفی بطور کلی استرس بیشتری در بردارند،از ارزیابی تغییرات مثبت زندگی نیز غافل نشوید.

زمانی که برانگیزاننده های استرس را در خود مشخص نمودید،می توانید درباره راه حل هایی برای مقابله با آنها بیندیشید. گاهی اوقات راه حل به آسانی خاموش کردن تلویزیون است، وقتی اخبار غروب خیلی پر تنش است و یا وقتی نمی توانید از موقعیت پر استرسی اجتناب نمایید، شیوه های تفکر خلاق را برای کاهش عوامل تحریک کننده امتحان نمایید. احساس نکنید همیشه خودتان به تنهایی بایستی مشکل را حل نمایید. به دنبال کمک و حمایت دوستان و خانواده باشید. ممکن است بخواهید از آنها بپرسید که چه شیوه های رهایی از استرسی درباره آنها کارساز بوده است. بسیاری از مردم از شیوه تمرینات روزانه کاهش استرس مانند تمرکز ،تایی چی ،یوگا ، مدیتیشن(مراقبه) و یا به طبیعت رفتن استفاده می کنند.مدیریت استرس ، درمانی یک شبه نیست. اما با تمرین کردن ، می توانید مدیریت سطح استرس خود را بدست بگیرید و توانایی خود را در مواجهه با چالش های روزانه افزایش دهید.

 

شیوه های آرمیدگی:

روشهای ریلکسیشن(آرمیدگی) جزء اساسی مدیریت استرس می باشند. اگر فردی کمال گرا هستید،احتمالاً آرمیدگی را در پایین لیست اولویت های خود قرار می دهید. خودتان را دست کم نگیرید.شیوه های پویایی برای رسیدن به آرمیدگی وجود دارد .آرمیدگی برای حفظ سلامت و تندرستی تان بسیار پر اهمیت است و عوارضی که استرس در ذهن و جسم شما ایجاد می کند، را اصلاح خواهند کرد.

تقریباً همه می تواننداز یادگیری شیوه های آرمیدگی بهره مند شوند. شیوه های آرمیدگی به شما کمک می کنند تنفس خود را کاهش دهید و توجه خود را به مکان موجود و زمان حاضر متمرکز نمایید. (همان مفهوم لذت بردن از لحظه ای که در آن زندگی می کنیم به جای نگرانی درباره ی آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد.) تکنیک های رایج آرمیدگی شامل مراقبه، تمرکز، تایی چی و یوگا می باشند. در رویکردی پویا تر قدم زدن بیرون خانه یا شرکت در فعالیتهای ورزشی نیز آرام کننده می باشند.

مهم نیست چه شیوه ی آرمیدگی را انتخاب می کنید، مهم آن است که شیوه ای را برگزینید که در مورد شما جوابگو باشد و همچنین مهم است که رسیدن به آرامش را به طور منظم تمرین نمایید.

 

دپارتمان تحقیقات مرکز نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا


انتشار مقاله فقط با ذکر نام نویسنده و مترجم و لینک فعال به سایت منبع(مرکز نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا) آزاد است.

انتشار مقاله در اینترنت یا در مجلات بدون ذکر نویسنده و مترجم و منبع مقاله پیگرد قانونی دارد.

منبع اصلی مقاله : پایگاه اطلاعات علمی پزشکی مایو کلینیک


آخرین ویرایش: - -

 
دوشنبه 5 تیر 1396 12:19 ق.ظ
This is the perfect web site for everyone who wants to find out
about this topic. You know a whole lot its almost
tough to argue with you (not that I personally will need to?HaHa).
You certainly put a fresh spin on a subject which has been discussed for ages.
Excellent stuff, just wonderful!
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 03:52 ق.ظ
Magnificent goods from you, man. I've understand
your stuff previous to and you are just extremely great.
I really like what you have acquired here, really like what you
are stating and the way in which you say it. You make it enjoyable and
you still take care of to keep it sensible. I cant wait to read far more from you.
This is really a great site.
چهارشنبه 27 دی 1391 06:02 ب.ظ
سلام
از شما مدیریت محترم وبلاگ دعوت می کنیم تا لینکتون رو در سایت ما ثبت کنید ضمنا تبادل لینک برای وب مستر ها بدون محدودیت و رایگانه
با تشکر از مدیریت وبلاگ
چهارشنبه 27 دی 1391 06:00 ب.ظ
دیگر نگران آپدیت آنتی ویروس نود32 خود نباشید . گروه " ای سِت آنلاین" این مشکل را حل کرده است .فروش اکانت های اختصاصی آپدیت سرور آنتی ویروس نود32 با نازلترین قیمت در سراسر ایران .
اکانت های 90 روزه » 3500 تومان ( نصب بروی 2 سیستم )
اکانت های 180 روزه » 6000 تومان ( نصب بروی 3 سیستم )
اکانت های 365 روزه » 11000 تومان ( نصب بروی 5 سیستم )
-------------------------------------------------------------------------------------
اگر هم سرور داری میتونیم روش این سیستم رو راه بندازیم
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر